Populær
Model/varenr.: WSHOP-1691
Populær
Model/varenr.: WSHOP-1690
Model/varenr.: WSHOP-1662
Model/varenr.: WSHOP-1659
Model/varenr.: WSHOP-1641
Model/varenr.: WSHOP-1640
Populær
Model/varenr.: WSHOP-1639
Populær
Model/varenr.: WSHOP-1638
Populær
Model/varenr.: WSHOP-1637
Populær
Model/varenr.: WSHOP-1636

Moss Copenhagen - fokus på bæredygtighed

Deres motto lyder:

BE RESPONSIBLE. JOIN THE CHANGE

oversat til dansk: VÆR ANSVARLIG. VÆR MED I FORANDRING

På deres hjemmeside forklarer de det således:

"Du kan klæde dig på i alle de bæredygtige buzzwords og 'grønne' sætninger, du ønsker, men virkeligheden er, at modeindustrien ikke er bæredygtig og sandsynligvis aldrig helt vil være det. Derfor er vi helt åbne omkring, at Moss Copenhagen ikke identificerer sig som et bæredygtigt brand. Vi ønsker dog absolut at minimere det fodaftryk, som vores tøj efterlader, og være klar over, præcis hvilke handlinger vi gør for at gøre det.

Vi arbejder hårdt på at holde os selv ansvarlige og mindske vores miljøpåvirkning, hvor vi kan. Det er vigtigt for os at holde dig informeret og være gennemsigtig om vores forsyningskæde og arbejdet med virksomhedernes sociale ansvar generelt, lige fra introduktionen af ​​mere økologiske, genbrugte og certificerede stoffer til den emballage, vi bruger, og eventuelle kommende ændringer, vi foretager på vores lagre og fordeling.

Vi ønsker også at bruge vores platform til at engagere vores kunder i mere bæredygtige vaner. Ting som at vaske dit tøj mindre og vælge at lufttørre det kan virke ubetydeligt, men de giver virkelig en stor forskel, hvis vi alle gør dem. Hold særligt øje med det tøj, vi mærker med Join the Change, online såvel som i vores fysiske butikker. Disse varer er produceret ved hjælp af banebrydende stofinnovation og råmaterialer, der hjælper med at mindske vores produkters fodaftryk og den effekt, de har på miljøet, hvilket gør dem til et godt valg til mere opmærksom shopping.

Vi vil blive ved med at tilføje information og holde dig opdateret om vores rejse, så besøg os venligst igen for mere information, da vi arbejder på at finde den rigtige balance mellem produktion og forbrug, så vi alle kan fortsætte med at nyde mode."

Designfilosofi

Moss Copenhagen er forankret i skandinavisk enkelthed.

Deres kollektioner udspringer af en kærlighed til tidløse urban basis garderober, der kan bæres i mange år fremover. Det handler ikke kun om æstetik, men er tæt forbundet med deres ønske om at tilbyde en mere bæredygtig garderobe - til en overkommelig pris, der gør det muligt for alle at være med i forandringen.

Vellavede basis og go-to beklædning har i sagens natur længere levetid: Jo mere du bærer noget, jo mere bæredygtigt bliver det. Verden har ikke brug for tøj, der ender på lossepladsen.

 

Målsætning

Moss Copenhagens miljøansvarlige strategi udvikler sig konstant, og de følger nøje med, når nye bæredygtighedsinnovationer dukker op. At implementere logistisk forandring for at blive bedre er en proces, der ofte tager tid, og derfor holder de dig opdateret her på de tidslinjer, de arbejder med i øjeblikket.

Fra januar 2021 var deres mål, at minimum 20 % af Moss Copenhagens kollektioner skulle være ansvarlige. Faktisk nåede de 30 % og i første halvdel af 2022 nåede de cirka 50 %.

De tilstræber en stigning på minimum 10% hvert år op til 70%. Et produkt defineres som ansvarligt, hvis mindst 50 % af dets fibre er ansvarlige. Ved udgangen af ​​2023 vil 65-70 % af deres produktion være produceret ved hjælp af bæredygtige tekstiler.

Inden udgangen af ​​2024 tilstræber de, at alle deres emballagematerialer skal være ansvarlige, hvilket inkluderer al plast, der skal genbruges, og alle papkasser skal være FSC-certificerede.

Deres nye lager, som stod færdigt i 2021, er udstyret med solpaneler. At gå over til vedvarende energi og undgå fossile brændstoffer vil give dem mulighed for at være selvforsynende og forsyne både det nye lager og det eksisterende med bæredygtig elektricitet. 

 

Fri fragt med GLS ved køb for kr. 400,-

Click & Collect

14 dages returret

 

3 timers GRATIS parkering på Centrumpladsen lige bagved butikken.

Fra Centrumpladsen skal du igennem en slippe for at komme om til butikkens hovedindgang.

 

Algade 38, 5750 Ringe

 45 60 24 83 84

 Mail@bellissima.dk

Tilmeld nyhedsbrev
Find os på

Åbningstider hos Bellissima

 

Mandag kl. 10.00 - 17.30

Tirsdag kl. 10.00 - 17.30

Onsdag kl. 10.00 - 17.30

Torsdag kl. 10.00 - 17.30

Fredag kl. 10.00 - 17.30

Lørdag kl. 10.00 - 13.00

Søndag Lukket

 

 

Specielle åbningstider hos Bellissima

 

Fredag d. 13/5-22 Store bededag LUKKET

 

Torsdag d. 26/5-22 Kristi himmelfartsdag LUKKET

 

 

 

 

 

   

Indehaver Henriette Pedersen fortæller:

 

"Jeg åbnede Bellissima den 1. oktober 2006 som en hobbysidebeskæftigelse, ved siden af mit fuldtidsarbejde.

Jeg valgte navnet Bellissima fordi jeg synes det er et flot navn, der på italiensk betyder skønhed, og det ramte rigtig godt i tråd med min drøm og passion for at bringe skønhed i form af kvalitetsmodetøj ud til kvinder i alle aldre og former.

Vi (min mand og jeg red.) indrettede et butikslokale i en tidligere staldbygning på vores landejendom i Kværndrup og her fik jeg opbygget en dejlig og trofast kundeskare. Jeg brugte meget energi på at deltage på messer rundt i hele landet og så holde hyggelige og velbesøgte kundearrangementer hjemme i stalden.

I 2018 udvidede Bellissima til yderligere en butik velplaceret midt i Ringe centrum, og nu kunne jeg ligeledes tage det spændende spring som fuldtidsbutiksindehaver.

Grundet Corona Epidemien i 2020 valgte jeg at lukke butikken i Kværndrup ned og udelukkende fokusere på butikken i Ringe, hvor lokalet var mere velegnet til at overholde restriktionerne om at holde afstand.

Under Corona nedlukningen måtte jeg være kreativ og derfor brugte jeg energi på at oprette en webshop, jeg havde også pick & collect ved bagdøren og holdt livearrangementer på Facebook, for at afhjælpe mine kunder.

I december 2021 udvider butikslokalet sig med yderligere 42 m2, hvor kunderne bla. også vil kunne finde brugskunst og lidt til den søde tand. Det glæder jeg mig rigtig meget til, og håber at kunderne vil tage godt imod mit nye initiativ."