- Bellissima tøjbutik med skønt dametøj str. 36-56
- Brands
- Moss Copenhagen
- Nyheder
-
Brands
- AIDA fashion
- Anna Montana
- Asp Jeans
- B. Coastline
- Brandtex
- Cassiopeia
- Cat&Co
- Continue
- Culture
- District
- du Milde
- Elinette
- Festival
- Friihof+Siig
- Gabriella K
- IN FRONT
- Kaffe
- Kaffe Curve
- LBDK
- Lisbeth Merrild
- Marc Lauge Jeans
- Marinello
- Micha
- MM Sweet
- Moss Copenhagen
- M.X.O
- Ofelia
- Pieces
- Pont Neuf
- Sara Louise
- Signature
- Smashed Lemon
- Soulmate
- SæbeRiget
- Three M
- Vanting
- Vanting Plus
- ZE-ZE
- Zhenzi
- Zorina
- Treats Denmark
- Trofé
- Tøj
- Fodtøj
- Accessories
- Homestyle
- Aktiviteter
- Tilbud
- Åbningstider
- Gavekort
- Gaveidéer under 500 kr.
- Gaveidéer under 350 kr.
- Gaveidéer under 200 kr.
Moss Copenhagen
Moss CopenhagenBellissima er særlig begejstret for Moss Copenhagen som har stor fokus på bæredygtighed. Deres tøj har derfor i designet fokus på at være tidløst så det kan bruges af mange aldre, til mange lejligheder og i flere sæsoner. Moss Copenhagen - fokus på bæredygtighedDeres motto lyder: BE RESPONSIBLE. JOIN THE CHANGEoversat til dansk: VÆR ANSVARLIG. VÆR MED I FORANDRING På deres hjemmeside forklarer de det således: "Du kan klæde dig på i alle de bæredygtige buzzwords og 'grønne' sætninger, du ønsker, men virkeligheden er, at modeindustrien ikke er bæredygtig og sandsynligvis aldrig helt vil være det. Derfor er vi helt åbne omkring, at Moss Copenhagen ikke identificerer sig som et bæredygtigt brand. Vi ønsker dog absolut at minimere det fodaftryk, som vores tøj efterlader, og være klar over, præcis hvilke handlinger vi gør for at gøre det. Vi arbejder hårdt på at holde os selv ansvarlige og mindske vores miljøpåvirkning, hvor vi kan. Det er vigtigt for os at holde dig informeret og være gennemsigtig om vores forsyningskæde og arbejdet med virksomhedernes sociale ansvar generelt, lige fra introduktionen af mere økologiske, genbrugte og certificerede stoffer til den emballage, vi bruger, og eventuelle kommende ændringer, vi foretager på vores lagre og fordeling. Vi ønsker også at bruge vores platform til at engagere vores kunder i mere bæredygtige vaner. Ting som at vaske dit tøj mindre og vælge at lufttørre det kan virke ubetydeligt, men de giver virkelig en stor forskel, hvis vi alle gør dem. Hold særligt øje med det tøj, vi mærker med Join the Change, online såvel som i vores fysiske butikker. Disse varer er produceret ved hjælp af banebrydende stofinnovation og råmaterialer, der hjælper med at mindske vores produkters fodaftryk og den effekt, de har på miljøet, hvilket gør dem til et godt valg til mere opmærksom shopping. Vi vil blive ved med at tilføje information og holde dig opdateret om vores rejse, så besøg os venligst igen for mere information, da vi arbejder på at finde den rigtige balance mellem produktion og forbrug, så vi alle kan fortsætte med at nyde mode." DesignfilosofiMoss Copenhagen er forankret i skandinavisk enkelthed. Deres kollektioner udspringer af en kærlighed til tidløse urban basis garderober, der kan bæres i mange år fremover. Det handler ikke kun om æstetik, men er tæt forbundet med deres ønske om at tilbyde en mere bæredygtig garderobe - til en overkommelig pris, der gør det muligt for alle at være med i forandringen. Vellavede basis og go-to beklædning har i sagens natur længere levetid: Jo mere du bærer noget, jo mere bæredygtigt bliver det. Verden har ikke brug for tøj, der ender på lossepladsen.
MålsætningMoss Copenhagens miljøansvarlige strategi udvikler sig konstant, og de følger nøje med, når nye bæredygtighedsinnovationer dukker op. At implementere logistisk forandring for at blive bedre er en proces, der ofte tager tid, og derfor holder de dig opdateret her på de tidslinjer, de arbejder med i øjeblikket. Fra januar 2021 var deres mål, at minimum 20 % af Moss Copenhagens kollektioner skulle være ansvarlige. Faktisk nåede de 30 % og i første halvdel af 2022 nåede de cirka 50 %. De tilstræber en stigning på minimum 10% hvert år op til 70%. Et produkt defineres som ansvarligt, hvis mindst 50 % af dets fibre er ansvarlige. Ved udgangen af 2023 vil 65-70 % af deres produktion være produceret ved hjælp af bæredygtige tekstiler. Inden udgangen af 2024 tilstræber de, at alle deres emballagematerialer skal være ansvarlige, hvilket inkluderer al plast, der skal genbruges, og alle papkasser skal være FSC-certificerede. Deres nye lager, som stod færdigt i 2021, er udstyret med solpaneler. At gå over til vedvarende energi og undgå fossile brændstoffer vil give dem mulighed for at være selvforsynende og forsyne både det nye lager og det eksisterende med bæredygtig elektricitet. |